Serious game: Een serious game is een spel met een ander primair doel dan puur vermaak. Het voornaamste doel is dan bijvoorbeeld communiceren, werven of selecteren, onderwijzen of het verwerven van inzicht. Een serious game kan gebruikmaken van meerdere media: het kan een paperbased bordspel of kaartspel zijn, een gefaciliteerd managementspel of een computerspel.
Gamification: Onder Gamificatie (Engels: gamification) verstaat men het aanwenden van spelprincipes en speeltechnieken in een niet-spelcontext (zoals navigatie-apps, sociale media en in wetenschappelijk onderzoek) om menselijk gedrag op een positieve wijze te sturen
Design Thinking: Design Thinking is een methode die vanuit probleemoplossend leren mensen in staat stelt om vaardigheden te ontwikkelen om te innoveren. Die vaardigheden zijn voor de uitdagingen van vandaag belangrijk, maar zeker ook voor een toekomst die nog grotendeels onbekend is.
Softskills: Softskills begrip(s)vaardigheden of zachte vaardigheden) zijn persoonlijke, emotionele, sociale en intellectuele vaardigheden. Het is een term uit het moderne, competentiegerichte onderwijs. Onder softskills wordt daar verstaan: het ontwikkelde vermogen, om de eigen competentie, zo nodig in samenwerking met anderen, in praktische vaardigheden en kennis om te zetten. Softskills zijn een aanvulling op de “hard skills”, de vaardigheden die voor een beroep en allerlei andere activiteiten noodzakelijk zijn.
Hardskills: Onder hardskills wordt specifieke kennis en vaardigheden verstaan, die kunnen worden gedefinieerd en gemeten.
Voorbeelden van hardskills zijn vaardigheden zoals:
In het bedrijfsleven verwijzen deze hardskills meestal naar boekhoudkundige- en financiële kennis of ICT-vaardigheden.
Mogelijk gemaakt door WordPress & Thema gemaakt door Anders Norén