Gamification starten met fysieke spellen

Met Analoge gamification richt je je zich op fysieke educatieve games. Hierbij word bijvoorbeeld gebruik gemaakt van bekende spel elementen zoals kaarten, houten pionnetjes en spelborden. Het doel is om motiverende en ‘immersieve’ spelervaring op te zetten en de lesinhoud meer betekenis en waarde te geven voor de student.
De docent die het een stap verder wilt zetten kan de studenten het spel zelf laten ontwikkelen, aanpassen en testen. Zo kan je vrijwel elke inhoudelijke lesstof omvormen tot spel met wat workshops of lessenserie. Waarbij de leerlingen alleen, in groepjes of met de docent een uitdaging aan gaan.

Analoge gamification kan eventueel als basis dienen om later een app, online spel of VR toe te voegen als aanvulling.

Analoge gamification op jouw school?

Ik geef workshops, trainingen, begeleiding en demonstratie lessen op het gebied van analoge gamification en educatieve projecten.

Voorbeelden van spellen creatie, opzetten en begeleiding:
– Vaardigheden en kennis testen: Escape the classroom
– Motivatie en samenwerking: Wie is de hulp meester?
– DIY (elk vak) onderwijs: infographic the game

Meer weten? Neem contact op via info@sanderdeneef.nl


TEDx Talks over gamification