Gamification starten met fysieke spellen

Met Analoge gamification richt je je zich op fysieke educatieve games. Hierbij word bijvoorbeeld gebruik gemaakt van bekende spel elementen zoals kaarten, houten pionnetjes en spelborden. Het doel is om motiverende en ‘immersieve’ spelervaring op te zetten en de lesinhoud meer betekenis en waarde te geven voor de student.
De docent die het een stap verder wilt zetten kan de studenten het spel zelf laten ontwikkelen, aanpassen en testen. Zo kan je vrijwel elke inhoudelijke lesstof omvormen tot spel met wat workshops of lessenserie. Waarbij de leerlingen alleen, in groepjes of met de docent een uitdaging aan gaan. Analoge gamification kan eventueel als basis dienen om later een app, online spel of VR toe te voegen als aanvulling.

Aanbod: Analoge gamification op jouw school?

Ik geef workshops, trainingen en begeleiding over analoge gamification en educatieve projecten. Doelgroep(en) en niveau(‘s) wordt in een gesprek vastgesteld, zodat er effectief een programma opgesteld kan worden.

Voorbeelden wat een spel kan betekenen:
– Vaardigheden en kennis opdoen en testen
– Motivatie en samenwerking stimuleren
– Eigenaarschap in het onderwijs te creëren.

Een workshop, training of actieve begeleiding aanvragen? Neem contact op via info@sanderdeneef.nl

Probeer geregeld je af te vragen: ‘wat als het allemaal eens anders zou zijn?’

TEDx Talks over gamification